sunnuntai 24. helmikuuta 2013

Day 9

Hups... ensinnäki oon tietämättäni ja tietosesti vältelly tämän postauksen tekemistä ja toiseksi mullon ollu aamusta iltaan töitä (ihan kirjaimellisesti 9.00-00.00 parin tunnin peseytymistauko ofc koska iltasin työskentelen ravintolassa!)

Päivä 9

Uskoni

Well... välttelen vieläki tätä... keksin vain lissää tekemistä, ettei tarvis kirjottaa. Tämän julkaisuki tuntuu mahottomalta. Tää on nii hankalaa! noh... yritetään...

Ko olin pieni nii kuljin seurakunnan kerhoissa yms. Kerhot vaihtu leireihin ja sieltä löysin huippuja ihimisiä ja huippuja muistoja! Riparin jäläkeen alotinki isoiskoulutuksen. Kävin sen loppuun ja oon ollu nyt muutamalla leirillä isosena. Tuon koko ajan oon "uskonu". Nyt se vaan tuntuu mahottomalta. Jos joku kysy, että uskonko nii sanoin reilusti, että joo... nyt en ennää ees tiiä.
Ehkä se leirillä käyminen ja siitä hommasta innostuminen johtu niistä ihimisistä joita sielä oli. Se tunne lämitti sydäntä, että sielä oli henkilöitä joille voi puhua ja olla oma ittensä.
En aio olla tekopyhä ja käyä sielä ja selittää, että uskon ja kaikkien muidenki pitäs minun lailla uskoa, neuvoa  nuoria piettään jeesuksen mielessä ja housut jalassa, pitämään pullonkorkin kiinni niin kauan ko oot alaikänen ja esittään etten oo koskaan ite tehny mitään "syntistä".
En tuomitte kethän hänen uskon perusteella, uskokoon ken haluaa ja mihin haluaa, mutta mie uskon ainaki itteeni! Voi olla etten oo enää _lämpimästi_ tervetullu nuihin piireihin tämän postauksen jälkeen ja minua katothan ehkä paheksuen, mutta tätä mieltä mie oon. Jos niinku oikiasti minusta välitethän nii minun mielipiteet/päätökset hyväksytään ja jos mie toivon, että nää ihimiset jokka kulukee nuissa piireissä ja lukkee tätä nii ymmärtää, että mullon tämmönen vaihe elämässäni ja non silti mulle tosi tärkeitä. Ja että jos joskus minun "mieli" muuttuu nii, että oisin silti tervetullu takasin. Vaikka nykyään tunnen itteni sielä aika ulkopuoliseksi, koska mulla ei ole muiden tavoin aikaa käyä leireillä lomilla, ko yritän saaha mahollisimman palion työkokemusta erilaisista paikoista, että minun CV näyttää hyvältä ja että pääsen joskus tekemään työtä jota rakastan. Sen oon huomannu, että asiakaspalvelu on palkitsevampaa ko jumalanpalvelu. Toivottavasti kukaan ei ottanu nokhinsa tästä postauksesta.

-Fairytale

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti